cases

stichting movare

AC Line

Onderwijsstichting MOVARE bestuurt 46 basisscholen in Zuid-Limburg. Een duidelijke communicatievisie- of strategie ontbrak een aantal jaar geleden. Zowel de onderwijsstichting als de onderliggende scholen moesten actief op de kaart gezet worden. Inmiddels, na een jarenlange, intensieve detachering en samenwerking, spreekt de meerwaarde voor zich. Na talloze, succesvolle projecten en het creëren van een heldere strategische visie is MOVARE een household name in het sociale en publieke domein.

Expertises

Marketing
Design
Development
Audio-visueel

Deliverables

Employer branding
Crisiscommunicatie
Vertaling strategisch beleid
(digi-folders, drukwerk, merchandise)
Corporate video's & animatievideo
Digitale platforms
Logo- en huisstijlpakketten
Detachering adviseur communicatie
Fotografie

Bezoek site

Stichting MOVARE

strategy


branding


impact

strategy

Onze strategie is erop gericht de positie van MOVARE als toonaangevende maatschappelijke organisatie én werkgever te verstevigen. Door middel van campagnes, acties en talloze uitingen creëren wij de MOVARE-identiteit. Ook de 46 basisscholen die onder MOVARE vallen, helpen wij om zich zowel offline als online sterk te profileren.

Phone mockup
Movare

Beweging in Leren

Cases Advacom
Cases Advacom
Cases Advacom

branding

De branding richt zich op MOVARE als organisatie én werkgever. Door de krappe arbeidsmarkt zijn goede leerkrachten schaars. Bij de Employer Branding campagne lag de focus op aspecten die het werken bij MOVARE aantrekkelijk én onderscheidend maken (#trotsopMOVARE).

Hiervoor is een ijzersterke, (audio)visuele campagne neergezet met ambassadeurs uit het werkveld. Dit versterkte zowel de interne communicatie (eigen medewerkers) als externe communicatie (potentiële nieuwe medewerkers).

#trots op MOVARE

iPad mockup
Movare
Phone mockup
Movare
Cases Advacom
Phone mockup
Movare
Cases Advacom

impact

Onze langdurige samenwerking met MOVARE heeft duidelijk impact. Zo meldden zich vorig jaar, dankzij de Employer Branding campagne, ruim voldoende sollicitanten voor de leerkrachtvacatures. Middels onze communicatiestrategie kreeg de naam MOVARE betekenis in het (maatschappelijke) werkveld. Zowel de landelijke als regionale pers weet MOVARE te vinden, aangejaagd door pro-actieve (pers)campagnes.

Mede hierdoor hebben we de naamsbekendheid van MOVARE laten toenemen. Belangrijk was ook de verbeterde interne communicatie die mede zorgde voor waardering bij de medewerkers. Hierdoor transformeerden medewerkers naar ambassadeurs. Krachtige ambassadeurs die het MOVARE-merk extern versterken.

Van medewerker tot ambassadeur

Overschot aan goede sollicitanten bij iedere vacature

Betrokkenheid medewerkers gestegen naar een ruime 8

Interne en externe corporate exposure aanzienlijk vergroot